وبسایت برنامه نویسان معرفی لپ تاپ ASUS X451CA


تاریخ : جمعه 15 اسفند 1392 بازدید : 508 نویسنده : سجاد علوی 

پایه های نگه دارنده نیز به خوبی کار می کنند و اگر مراقب باز و بسته کردن نمایشگر باشید مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. بخاطر اینکه با یک محصول ارزان قیمت همراه هستیم بدنه و شاسی این لپ تاپ همانند مدلهای بالا رده بصورت یک تکه طراحی نشده است و ممکن است در برخوردها آسیب ببیند. بسته شدن نمایشگر و قرارگیری روی بدنه بطوری است که تا حدود کمی باز کردن آن سخت به نظر می رسد و اگر بخواهید با یک دست اینکار را انجام دهید به مشکل برخواهید خورد. در قسمت پشتی اولین چیزی که مشاهده می شود برآمدگی مربوط به باتری است که درون بدنه قرار داده شده است و دسترسی به آن برای کاربر محدود گردیده و برای تعویض آن نیاز به باز شدن قاب پشتی دارید. چهار ضربه گیر مربع شکل در پشت قرار داده شده است تا در هنگام قرار دادن دستگاه بر روی سطوح صاف ضربه ای به بدنه وارد نگردد. ورودی هوای در نظر گرفته شده در زیر دستگاه تا حدودی کوچکتر از حد معمول می باشد و در حین استفاده و مخصوصاً قرار دادن بر روی فرش یا پاها باید مراقب مسدود نشدن آن باشید. هارد دیسک نیز در قاب اصلی جای داده شده و بر آمدگی مستطیل شکل زیر دستگاه مربوط به آن می باشد.

ورودی ها و خروجی ها

X451CA هرچند یک لپ تاپ Full Port نیست اما تا حدودی نیاز شما را از اتصالات جانبی مرتفع می سازد. ایسوس برای این مدل یک پورت USB 3.0، USB 20.0، HDMI، VGA، LAN، و جک ترکیبی هدفون و میکروفون در نظر گرفته است. تعداد پورت های USB محدود است و شما برای گسترش ابزارهای خود به ناچار مجبور به استفاده از هاب USB هستید. نکته مثبت دیگر این پورت ها پورت ترکیبی میکروفون و هدفون است، می توانید از هدست های موبایل که تنها از یک فیش 3.5 میلیمتری برای اتصال بهره می برند استفاده کنید و به لطف این قابلیت کمی از شلوغی اتصالات در کناره دستگاه کاسته می شود.

جک شارژر دستگاه نیز در بالای خروجی هوا در تعبیه شده است. بطور کلی ایسوس سعی داشته است تا تمامی پورت ها را در یک سمت قرار داده تا از شلوغی کناره سمت راست پرهیز کند تا کار با درایو DVD و استفاده از ماوس چندان مشکل نباشد. اسلات کارت حافظه SD/MMC نیز در جلو و سمت چپ قرار گرفته است و چون درپوش محافظی برای آن در نظر گرفته نشده ممکن است این ناحیه پس از مدتی استفاده نیاز به تمیز کردن گرد و خاک ها داشته باشد. در سمت راست دستگاه نیز تنها درایو DVD از نوع Manual Tray Load به همراه پورت Kensington را مشاهده می کنیم.

قابلیت های ارتباطی و دوربین

کارت شبکه در نظر گرفته شده در این لپ تاپ از نوع 10/100 می باشد. شبکه بی سیم نیز از استانداردهای 802.11 b/g/n پشتیبانی می کند که برای ورود و استفاده از شبکه های خانگی و اداری معمولی کافی به نظر می رسد. همچنین آنتن های شبکه وایرلس ظاهراً در دو طرف نمایشگر و درون قاب همانند اکثر لپ تاپ های امروزی تعبیه شده اند. از طرفی ایسوس پشتیبانی از بلوتوث را نیز فراموش نکرده است و یک دانگل داخلی از نسخه 4 بلوتوث نیز از پیش تعبیه شده است تا بتوانید در برقراری ارتباط با ابزارهایی نظیر اسمارت فون ها و تبلت ها مشکلی نداشته باشید.

 




:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: لپ تاپ ,